2008. július 7., hétfő

Pita(falafellel és tzatziki salátával)

A többi azért van zárójelben, mert most mirelit falafelt sütöttem ki, a tzatziki meg annyira egyszerű, hogy nem is kell hozzá recept. :-)
Egyébként tudok igazi falafelt is valódi csicseriborsóból turmixolva, de az tényleg elég macerás dolog. Egyszer próbáltam, finom lett, de nagy nekiveselkedés kell hozzá.
Tehát most tulajdonképpen csak a házilag sütött, finom, friss pita receptjét szeretném közzétenni, egyszerű és sokkal jobb, mint a bolti. Én a Rongybabakonyháról vettem ezt a receptet, nekünk is nagyon bevált, úgyhogy gondoltam én is leírom.


Hozzávalók:(3-4 személyre)

400 g liszt
20 g élesztő
2-3 dl víz
2 kiskanál só
1 evőkanál olívaolaj
2 kiskanál cukor

Kimértem a lisztet, a közepébe kis mélyedést vájtam, ebbe szórtam az élesztőt(én szárítottat használok, de gondolom jó a "puha" is) beleöntöttem a vízből annyit, amennyit felvesz, amennyi elfér a kis gödörben, majd beletettem a 2 kanál cukrot.
Így kelesztettem fél órán át.
Ezután hozzátettem a többi hozzávalót: sót, olajat, és annyi vizet, amennyivel gyúrható tészta lett belőle, és begyúrtam.
8 gombócot formáltam belőle, ezeket a sütőlemezen további 1 órán át kelesztettem, majd újból átgyúrtam és kilapítottam őket.
Közben a sütőt előmelegítettem 200 fokra, és a piták mindkét oldalát kb. 5-5 perc alatt megsütöttem.

Mikor elkészülnek, csak le kell vágni egy kis darabot az egyik szélükből, késsel ki lehet alakítani a lyukat benne, és már mehet is bele a sok finomság: a falafel, a tzatziki, meg bármilyen friss zöldség.
(Ja, a tzatziki meg úgy készül, hogy egy kígyóuborkát lereszelek a nagylyukú reszelőn, rányomok 2-3 gerezd fokhagymát, lelocsolom joghurttal, annyival, amitől még nem lesz túl tocsogós, majd kicsit megsózom, megborsozom. Akár egy kis feta sajttal is lehet még dúsítani.)

4 megjegyzés:

Tibi írta...

Érdekes megjegyzéseket olvashatunk...
Csak én nem tudom értelmezni vagy más sem?

Jó kis vasárnapi piknink hangulatot idéz a beillesztett kép, tök jóóó :)
Nekünk sajna ez a gasztro-élvezet elmaradt a tegnapi napunkból...
Valami hasonlót lehetne Szandán is csinálni, én már nagyon várom. Akár pokrócot kiterítve a medence mellé és ott elfogyasztani egy üde kis uzsonnát jó sok zöldséggel meg husikákkal ;)
Na off, dolgozom mert ez a gondolatsor nam segíti elő a nemlétező munkamorálom megtalálását ;)

panka írta...

Hú, de ideges lettem, ennyi spam egyszerre még sosem érkezett. Azt hiszem bevezetem a betűkódot nálunk is...

A szandai piknikezés jó ötlet, majd kitaláljuk előtte, ilyen pitákat tudok sütni még itthon, a többit meg visszük...hmmm, de jó lesz. :-)
Jó munkát, ne aggódj, hétfőn mindenki nehezen találja a munkamorálját szerintem. :-D

Ingrid írta...

Összefutott a nyál a számban :)
Mindegyiket szeretem, de a tzatziki a kedvencem ezek közül :) (és a leg egszerűbb :))) )

A fotók is csodálatosak! Elismerésem.

Kata írta...

Hu Panka, pont falafelt ettunk a multheten a zikejaban, az finom volt, es itt kifujt... a hozza koretnek felszolgalt kuszkusz remes volt. A te pitaid sokkal jobbak lettek volna, tuti :-)