2008. március 10., hétfő

Körkérdés

Gyakran gondolkodom rajta, hogy hogyan szórakoztassam Borit, persze van egy pár bevett gyakorlatunk, klassz mókánk, és a jelek szerint ezek is kielégítik az igényét, tehát a kérdés kivételesen nem segélykérés jellegű, csak az ismereteimet szeretném bővíteni, gyűjtögetni az ötleteket.
Ezért gondoltam, hogy kommentelésre bíztatom kedves olvasóimat, írjátok le, ha van kedvetek, hogy ti miként szórakoztatjátok pár hónapos gyerekeiteket.

Borinak leggyakrabban énekelek, mondókázom, meg lovagoltatom. Úgy tűnik a legnagyobb élvezetet az jelenti számára, ha a levegőben lengetem, de mégsem hajigálhatom egész nap. :-)
Nincs túl sok "fejlesztő játéka", tanuló mackója sincs ;-), néha azt gondolom jó ez így, néha viszont rámtör a félsz, hogy mégsem oké ez.

Furcsa, mert nem azt szoktam gondolni, hogy önmagához képest nem fejlődik ezek nélkül, csak néha eszembe jut, hogy hogy fogja magát érezni szegénykém, ha bekerül majd egy óvodába, csupa "fejlesztett", háromévesen angolul gagyogó "okosbaba" közé, és sajnálni kezdem, hogy köztük majd azt hiszi Borikám, hogy ő nem eléggé okos.
(Na a történetnek ezen a pontján szoktam gyorsan olvasni egy kis Vekerdyt, és az határozottan átbillent ezen a dilemmán. Hogy ugyanis tök fölösleges, mi több, még ártalmas is, olvasni, matekozni, bármizni tanítani direktbe egy csecsemőt, óvodást. Vekerdy szerint még az iskolást is. :-) )

Ha olvas okosbabázós anyuka, kérem, hogy nehogy megsértődjön! Aki csinálja, biztos lát benne valamit, ami jót, örömet, többletet ad neki, meg a gyerekének, én másként látom, ezért nem csinálom, de ki-ki kedve szerint. :-)

Szóval a kérdés tömören, mivel múlatod az időt babakorú gyerekeddel, mit játszol vele?
Köszönöm. :-)

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs, hogy nem szorosan a témához csatlakozom (mire lesz saját tapasztalatom, az Neked már késő), csak nem tudom szó nélkül hagyni az új képet a főoldalon...nagyon kedves a szememnek, mivel Klimt-mániás vagyok, tudod! Majdnem olyan szép, mint a Borka-fotók... :)
Puszi!

panka írta...

Jaj, nekem is rögtön te jutottál eszembe, mikor megtaláltam és föltettem ide ezt a képet. Az egész tegnapi délutánomat feldobta, hogy ráleltem erre a képre. Egy amerikai anyuka blogján láttam, és annyira megtetszett, gondoltam "ellopom".
Én is nagyon szeretem Klimtet, és ismertem is ezt a képét, csak eddig nem jutott eszembe, hogy milyen jól mutatna itt a blogon.

(Hallom jót mulattak a zuraink Hannoverben. :-))
Puszi neked is:P. és B.

Névtelen írta...

Kedves Panka!
Nálam ez nagy gond, mert én nehezen megyek le gagyarászósba....Eleinte úgy gondoltam, hogy nem fogok neki gagyarászni. Azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy ez kell nekik. Játékos, mondókázós, viccelődős, csiklandozós játszásao. Egy körforgó, játszószőnyeg és pár csörgő-zörgő kézbe vehető kicsoda.
A többi valóban fölösleges. Heléna sem élvezi, a tanulómacit ;) is a jézuska hozta (anyóséktól....), bárgyú hangon beszél és kétségeim vannak, hogy a gyerek felismeri-e amikor azt mondja, poci vagy talp, mert annyira érthetetlen.
Szóval ne aggódj, Borkával a lehető legjobban foglalkozol, a mozgást Heléna is igényli, és igen, a legdurvább dobálások, reptetések és lengetések mennek nálunk is, nekik ez a szórakozás :) Nagyon édesek!
Ingrid

PM írta...

Bocsánat, Ingrid ezen most megint akkorát nevettem. Ez a "perverz" tanulómaci :D
Én Ingridhez hasonlóan nem igazán szeretnék/tudok gagyarászósba menni, de Nóri élvezi, ha utánozzuk őt, sokáig képes beszélgetni. Menő nálunk ha aruháját húzogatom az arcán, vagy ha szétpuszilgatom a nyakát :) De a szőnyeg/pihiszék játékait is szereti, ezeken hagyom egyedül játszani - néha igényli. Amúgy http://www.babafalva.hu/portal/modules.php?name=News&file=article&sid=269

panka írta...

Hú PM köszi, megnéztem a linket, és tök jó ötleteket gyűjtöttem!

Ingrid, képzeld azóta pont láttam játékboltban ilyen tanuló kutyamacit(szerintem inkább kutya, de olyan egyencuki feje van, nehéz eldönteni), mutattam is Borinak, de ő sem tűnt nagyon feldobottnak a mintadarab produkciójától. :-)

Névtelen írta...

Hát... tiszta hülye vagyok :))) Szegény kutyából jó nagy macit csináltam :))))
Pedig tényleg kutya és tudom is hogy kutya, csak olyan hülye kis teste van neki meg feje....
Ingrid