2008. április 11., péntek

Paff.

Bal szem:+7 dioptria
Jobb szem: +6,5 dioptria

Ez lett a mai szemészeti vizsgálat eredménye. 1 hét múlva elkészül a szemüveg is.
Le vagyok sújtva. Talán nem meglepő.
Jó a rosszban: a plusszos szem nem romlik, ez már csak javulhat a növekedéssel. Jó, ilyen sok dioptriát nem lehet teljesen kinőni, de azt mondta a doktornő, hogy már mire iskolába megy, kevesebb lesz pár dioptriával. Azt is mondta, hogy ez nem az a típusú szembetegség, amit jellemzően műtéttel korrigálnának, marad a hagyományos terápia, előreláthatólag évekig tartóan.

A ragasztás továbbra is marad, és továbbra is a szemét ragasztjuk az üveg alatt, nem a szemüveget, mert kilesne alóla, és az többet árt, mint használ. Ezt is évekig kell még folytatni, ha megtanulja mindkét szemét használni, akkor el lehet majd hagyni, és marad a szemüveg, ragasztás nélkül. Viszont kaptunk egy újféle tapaszt, ami talán kevésbé tépi majd a bőrét. Tényleg jobbnak tűnik.

A kezelés kiegészítéseként továbbra is heti 1-2 alkalommal kenegetnünk kell a szemébe ezt az ótvar atropint. Amiről mellesleg kiderült, hogy kétkeresztes méreg. Hm, ezt eddig nem tudtuk, és nem is igazán így jártunk el vele. Pl. nem mindig mostam kezet a kenőcsözés után, csak megtörölgettem a kezem. Na mindegy, most már ennyivel is okosabbak vagyunk.

Megemlítettem a szemtornát is - kicsit félve ugyan, hiszen tudom, hogy a hagyományos orvoslás nem ismeri el ezt a módszert - de ez a doktornő nagyon szimpatikus, bíztatott, hogy nyugodtan csináljuk azt is, a ragasztás mellett, sőt még jótanácsot is adott, hogy pontosan mire is figyeljünk szemtorna közben.

Rögtön néztünk is szemüveget, mivel épp ott volt az optikus. Én magamban már elterveztem, hogy valami igazán csinos, lányos keretet választunk, nos erre nem volt lehetőségünk, mert a kisbabáknak készülő keretekből nincs túl nagy választék. Volt ugyan egy rózsaszínű, csajos darab, de az nem ortopéd keret volt, nekünk pedig arra van szükségünk, azon egyszerű oknál fogva, hogy Borikának még nincs olyan tekintélyes méretű orrnyerge, amire a normál szemüveg illeszkedhetne. (Az ortopéd jelen esetben csak annyit jelent, hogy vastag nyergű, nem az a tappancsos megoldás, mint a nagy szemüvegeknél.)

Így aztán végül egy egészen hagyományos, teljesen minta nélküli, átlátszó keretre esett a választásunk. Nem mondhatnám, hogy gyönyörű, de én is láttam, hogy ez állt a legkényelmesebben rajta, ez volt az egyetlen, ami nem akart lecsúszni az orráról.
Csak tájékoztató jelleggel írom le: 36 000 Ft. Ilyesmire, hála Istennek, tudunk áldozni, nem jelent gondot, de elgondolkodtam, hogy vajon hány rászoruló kisgyerek marad szemüveg nélkül, csak mert ezt a borsos árat nem bírják kifizetni a szülei?
Ajándékba kaptunk a szemüveg mellé egy csinos kiscicás tokot, cicás törlőkendővel.

Ismét igyekeztem tényszerű és aránylag pozitív beszámolót írni, de azért hogy ne legyenek senkinek illúziói arról, hogy én milyen fantasztikusan erős, és optimista nőszemély vagyok, elárulom, hogy – szégyen vagy sem - én a rendelő kellős közepén elsírtam magamat a hírre, és a nap folyamán azóta is többször. Hát ez van. Majd elmúlik, megszokom, reméljük Bori is minél hamarabb. (A doktornő egyébként ebben is nagyon kedves volt, rögtön mondta, hogy nyugodtan sírjak, megért, biztosan ő is sírna a helyemben.)

Nem a szemüveg ténye sújt le, arra már felkészültem lelkileg. Kicsit reménykedtem, hogy legalább a ragasztgatást elhagyhatjuk, de végülis ebben sem volt semmi meglepő, hogy nem. Viszont arra tényleg nem számítottam, hogy ENNYIRE rossz Bori szeme. :-(



Ma utoljára még tartottunk egy gyereknapot, és szüneteltettem a tapaszt egy napra. Délelőtt úgyse volt Borin a vizsgálat miatt. Az elkövetkező években meg mindig lesz, szóval gondoltam nem katasztrófa, ha ma pihenünk egyet.

7 megjegyzés:

PM írta...

Borzalmasan sajnálom :( De örülök, hogy már most felfedezték a gondot! Nem vígasztal tudom, de nekem iskolás koromban (későn) fedezték fel, rossz szemüveget kaptam - ugyan már kontaklencsés vagyok, de sajnos rövidlátó! Remélem Bori szeme szépen fog javulni, Te pedig erős vagy, a sírás nem szégyen! A szemüveg ára durva :(

eszter írta...

Panka, tudom, hogy közhely, de kívánom, hogy ez legyen a legnagyobb gond, amiért könnyet hullattál a kislányod miatt!
Borka gyönyörű, és ahogy cukinak láttad tapasszal, szépnek fogod látni szemüveggel is, és neki csak ez a fontos, hogy Te nem viszonyulsz hozzá másképpen. Onnantól fogva síma ügy, mert ő már így nő fel,nem kell neki később szembesülnie ezzel a közösségben.

Általános iskolai osztálytársamnak is nagyon rossz volt a szeme, vastag volt a lencséje, de nagyon helyes arcocskája volt. akkor is, most is nagyon szerették a fiúk, és a tanárok meg egyenesen imádták - a kis szemüveges, édes kislány.
Leának is van egy osztálytársa, aki szemüveges, és nagyon helyes kislány.
Ha mondom Leának, hogy ne olvasson sötétben, mert elromlik a szeme, akkor mindig mondja, hogy Máriának is olyan jó kis szemüvege van. Szóval nem épp elrettentő példa, sőt!

ha gondolod, dobok még ide pár ilyen sztorit, mert van. :)

a szemüveg ára nagyon gáz, basszus!! A lencse miatt ennyi?

Névtelen írta...

édes ez a kicsi lány, tapasszal vagy anélkül....
mikor derült ki, hogy baj van a szemével???
Rkriszta

panka írta...

PM, annak tul.képp mi is örülünk, hogy ilyen hamar észrevettük.
Eszter, jaja, jöhetnek az ilyen sztorik, magam se hittem volna, de tényleg segítenek. :-)
A szemüveg ára azért ilyen magas, mert vékonyított a lencse. De nem is lehetne más, mert egy normál 7 dioptriás lencse teljesen lehúzná az orráról ezt az icipici keretet.

RKriszta, mi vettük észre olyan 4-5 hónapos korában, hogy egyre többe kancsalít, akkor megkérdeztem a gyerekorvosunkat, és ő is mondta, hogy úgy látja, adott beutalót szemésztre, ahol kb. 6 hete kiderült, hogy tényleg gond van a szemével. Hogy pontosan mekkora, az viszont csak most.

Névtelen írta...

Érzem a soraidból, hogy megpróbálsz erőn felül erős maradni... tudom, ismerem az érzést, milyen az, amikor kiderül, nem minden tökéletes a gyermekeddel. Bár nekünk csak a terpeszpelenka jutott, az is eléggé megviselt...

De most ne szomorkodj! Borka nagyon szép tapasszal is és szemüveggel is! Ő valóban előnyben lesz azokkal a gyerekekkel szemben, akik később kapnak szemüveget...
Én emlékszem, lelkibeteg voltam, amikor 15 évesen kiderült, hogy kell...
Most már szeretem, nem csináltatnám meg a lézeres kezelést semmi pénzért, emrt ez én vagyok, a szemüveg ráadásul öltöztet!
És igen, a szemüveges kislányok imádnivalók! Borka vonzerejét is csak fokozni fogja majd ;)

Ingrid

Névtelen írta...

Hű...ez tényleg paff, ezekre a számokra én sem számítottam.
Nem mondhatok én sem egyebet, mint az előttem szólók: tudom, hogy nehéz végigcsinálni, de ennél már csak jobb lehet, főleg, hogy ilyen hamar kiderült! Gondolj csak bele, hogy ha Borka megkapja a szemüveget, és jobban fog vele látni, akkor mennyivel érdekesebb lesz neki a világ!
És a szemtornát is nagyon jól teszitek, hogy folytatjátok, még az is tartogathat meglepetéseket. Olvasgattam én is azt az oldalt, amit belinkeltél, és szerintem elég meggyőző.
Szóval ezermillió bátorító puszi, és hidd el, nincs az a szemüveg, ami gyönyörű Borka szépségét elhomályosítaná! :)

Névtelen írta...

no, én is csatlakoznék a többiekhez és még azzal egészíteném ki, hogy szemüveg és tapasz ide vagy oda, akkor is Borka a legszebb és legvagányabb kiscsaj, úgyhogy nincs ok szomorkodásra :)