2008. június 25., szerda

11, és egy kis bosszúskodás

Skandallum! Felháborító! Ilyen még sosem volt, hogy 2 teljes napot késsek a hófordulós beszámolóval. :-O Nem mentegetőzöm, nincs mentségem, lusta voltam, álmos, fáradt, és very busy. ;-)
No de ami késik, nem múlik, ímhol vagyon Borkánk minden jelenlegi tudománya:

Testi fejlődés

Körbejárja a bútorokat : Körbe bizony! :-)
Ha támaszkodva áll, le tud hajolni : igen, ami jó, mert így már nem puffan el mindig állásból, hanem szépen lehajol, leguggol, és lecsüccsen.
Állásból leül, anélkül, hogy elesne : Na, erről beszélek. :-)
Tud lábujjhegyen állni : Igen, épp tegnap próbált így elérni egy bögrét, amit persze nem véletlenül tettem magasra. :-)
Guggol és négykézláb áll : Kezdeget-próbálgat guggolni, és négykézláb is láttam már.
Leveszi a doboz tetejét: Le. Bármilyen dobozról is legyen szó. :-)
Lapoz a könyvben: Igen, nagyon ügyesen. Néha persze több lapot egyszerre, de annyira okos, hogy ettől még remekül tudja követni a mese fonalát. ;-)))
Szándékosan rakosgatja a tárgyakat, például az egyiket egy másikba: Igen.
Apróbb tárgyakat is felvesz : Sőt, azokat veszi csak föl igazán! :-D Porszem, morzsa, hangyahajszál, mind jöhet. :-)
A kanalat a szájához viszi : Igen, de ezt ő nagyon régóta tudja. Már a kezdet kezdetén is próbálkozott vele, mikor elkezdett enni.
Leveszi a zokniját és a cipőjét : Nem, hálistennek, erre még nem jött rá. Azért örülök, mert ahogy ismerem, akkor folyton levenné. :-)


Szociális fejlődés

Nagyon szeret bújócskázni, és a labdát ide-oda gurítani: Bújócskázni, kukucsolni sosem szeretett, ezt már írtam régebben is, labdát gurigatni, dobálni viszont imád.
Nem mindig működik együtt : Ez korra jellemző sajátosság? <:-O Nahááát, azt hittem, ez korra, nemre, bőrszínre való tekintet nélkül minden gyermekre jellemző. :-D

Keresi, elvárja az elismerést: Igen, persze, örül neki, de mint ahogy már az előző hónapban is írtam, ez nem valami direkt dolog, nem az elismerésért csinál dolgokat, nincs utána várakozó tekintet, vagy ilyesmi. Azt mondjuk észrevettem, hogy mivel a nyálas puszijaival úgy elvarázsolt minket, mostanában ha elviszem valahonnan, ahol rosszcsontkodott, hatalmas puszikat nyal az arcomra, gondolom, így próbálja feledtetni velem az épp elkövetett huncutságot. :-) Tulajdonképpen elég nagy sikerrel. :-)

Szellemi fejlődés


Eszközt használ célja elérésére, például egy kis székkel segítheti magát a járásban: Ilyesmit még nem figyeltem meg nála.
Rájött, hogy a szavak a tárgyak jelképei (ha például meghallja azt a szót, hogy „repülő”, felnéz az égre) : Vannak szavak, amiket így felismer, ha azt mondom, "lekapcsoljuk a villanyt" már nyúl is a kapcsoló felé, és a kis bohócát is felismeri így.
Még mindig halandzsázva beszél, de kimond már néhány értelmes szót: Igen. Borika értelmes szavai jelenleg: mama, baba(már idegen gyerekekre, és magára is használja, bár még nem következetesen), valami papa-félét is próbál mondani(bap, pap) mamama=nagymama, nem, hamm, vagy mammm=étel, bár ezt csak úgy kedvtelésből mondogatja evés közben, vigyorogva, és van valami ühüm-féle helyeslő válasz is, kis biccentéssel. Pl. "-Jól aludtál? -Hümm."
Pontosabban utánozza a hanglejtéseket, a beszéd ritmusát és az arckifejezéseket, mint magát a beszédet: Igen, de ez szintén már régóta így van, jó kis tükröt tart így elénk, vicces, de elgondolkodtató is volt pl. a saját bosszús kis csettintgetéseimet, sóhajaimat visszahallani tőle...


Amit még ezen kívül fontosnak tartok megemlíteni: A napokban végérvényesen megtanult fölmászni a lépcsőn, kemény 6 lépcsőfokunk van csak, de azt úgy megmássza, hogy elkapni sincs esélyünk. :-) Egyelőre csak fölfelé, remélem lefelé is megtanulja majd, és nem fejjel előre...
Ezen kívül fontos még, hogy bár már oldalazó lépéseket is tesz állva, egyelőre a mászás a preferált mozgásformája, ami azért nagy öröm, mert ugye elég későn kezdett el mászni, viszont fontos lenne, hogy jópár hónapig gyakorolja ezt a fontos mozgásformát. Immáron egy hónapja mászik lelkesen, úgyhogy gond egy szál se! :-)))

Szóval ügyes, okos, remek kiscsaj, jóóóó erős akarattal, de elbájoló természettel, egy igazi kis oroszlán-skorpió gyermek...(Nem vagyok egy megrögzött horoszkóp hívő, de mikor édesapám - aki jobban otthon van a témában - elárulta, hogy Borika aszcendense az Oroszlán jegy mellé Skorpió, még én is a szívemhez kaptam, hogy ezt aztán kifogtuk... :-D Azt még én is tudom, hogy két igen makacs, akaratos jegyről van szó... Hááát, mi tagadás, Borikám nem hazudtolja meg a csillagokat. Viszont valóban mindkét jegy szülötteit bájos, elragadó emberekként jellemzik, ez is stimmel. :-) )

És akkor az a bizonyos előre jelzett kis bosszúság:
Csak annyit szeretnék megosztani kedves olvasóimmal, hogy tegnap igen rossz tapasztalatokat szereztem a Schöpf-Mérei Kórház Studymed nevű magzatdiagnosztikai centrumával kapcsolatban... Nem akarom rontani a hitelüket, csak a személyes élményeimet tudom leírni. 3/4 8-ra kaptam időpontot éhgyomros vérvételre, és ultrahangra - ez az a bizonyos fizetős vizsgálat, melynek keretében megtudhatom, hogy milyen valószínűséggel születhet beteg, avagy egészséges babám.

Kár most arról vitatkozni, hogy egyáltalán érdemes-e megcsináltatni ezt a vizsgálatot, magam is tisztában vagyok a találati arány pontatlanságával, és még mindig nem tudom, hogy mit is tennék, ha az derülne ki, hogy a bennem növekvő kisgyerek beteg, sérült, de Borival is megcsináltuk ezt a vizsgálatot, most sem akartuk kihagyni. Borival az Istenhegyi úti géndiagnosztikai központban voltunk, most viszont az orvosom ezt a helyet ajánlotta, mondván, hogy olcsóbb. Valóban, nem elhanyagolható összeggel, 10 000 ft-tal kevesebbet kértek, mint ott.

De: én még ennyi pénzért(20 000 ft) is bizony elvárnám, hogy ne kelljen 3 órát! várakoznom az ultrahangos vizsgálatra, vagy ha igen, akkor szóljanak előre, hogy el tudjak menni enni, vagy bárhová, és ne másfél óra várakozás után tudjam meg, hogy a laborból a kolléganő elfelejtett időpontot kérni nekünk az UH-ra. (Egy másik kismamával voltam együtt, ő szegény már teljesen rosszul lett a 3 óra végére.)

De ami a legeslegjobban felháborított, hogy mindezt olyan hangnemben közölte velünk a szonográfus nő, mintha még neki állna feljebb, hogy érdeklődni merünk ennyi várakozás után, valamint még mi lettünk hülyének nézve, hogy hát kérem, ide külön időpont kell.

Na most a telefonban elhangzott az a magyar mondat az ügyintéző asszisztens szájából, mikor időpontot kértem a komplett vizsgálatra, hogy "Akkor kérek magának egy időpontot ultrahangra is..." Javítsatok ki, ha tévednék, de ez az én olvasatomban egész pontosan azt jelenti, hogy kér nekem időpontot az ultrahangra is... Ergo nem nekem kellene pluszban, külön...

Mindegy, végül megvizsgáltak, lényeg, hogy az UH szép, orrcsontos, vékony tarkóredőjű, zárt hasfalú, telt gyomrú, 6,5 centis ülőmagasságú csöppségnek mutatta Picurt.
(Édes, finom kis arcvonásokkal, épp szopizta az öklét a drágám... Minden terhességben elérkezik az a pillanat, mikor az ember először felfogja úgy istenigazából, hogy tényleg egy gyerek lakik benne... Nekem ez tegnap érkezett el... mikor megláttam ezt az édes, törékeny, de határozottan emberformájú kis valakit, és meghallottam a szívdobogását... jó volt, na. :-))) )

A teljes vizsgálati eredményhez még egy vérvétel szükséges majd 4 hét múlva, ismét ultrahanggal egybekötve, szívből remélem, hogy akkor nem várakoztatnak meg így...
(Másfél éve az Istenhegyi úton 2 óra alatt vérvétellel, kiértékeléssel, diagnózis ismertetésével együtt kész voltunk, ráadásul ott 4D-s UH volt, és hát nem mellesleg jóval szebb, barátságosabb volt a környezet. Lehet, hogy nincs igazam, de most úgy érzem, hogy megér 10 000 ft különbséget...)

7 megjegyzés:

PM írta...

Gratulálok az ügyes nagylányhoz, aki mindjárt 1 éves lesz! :)
Sajnálom a negatív tapasztalatot... Nekem ez egy nagyon kényes pontom, hogy az összes pénzünket kifizethetjük, nem ezenmúlik (...) én is úgy értettem volna, hogy kér időpontot, ha egyszer azt mondta - de minimum utólag elnézést kérnek... De a lényeg, hogy a picúr jól van!!!

Névtelen írta...

szépen fejlődik a nagylány, szuper.
no de, hogy a Skorpiók bájos, elragadó emberek lennének..ismersz te ilyet? ;)

Névtelen írta...

Én jártam itt, de nem néztem a vonalzót :(
Pedig még Borka kilenchós tudományát is vissza akartam keresni, hiszen olyan hasonlóan vagány lány, mint Heléna és most visszaolvastam volna :) Majd mindjárt...

Boldog hófordulót Panka! Isten éltessen!

Vizsgálat: valóban feháborító! Én az Istenhegyire jártam Helénával (és előtte is), meg voltam elégedve mindennel, kicsit drága volt, de azt hiszem megérte.
Picurnak további szép növögetést abban a csinos pocakban :)

Névtelen írta...

Milyen klassz hírek újra! Nemsokára gyújthatjuk az első szál gyertyát Borka szülinapi tortáján! :)
Megnéztem gyorsan vonalzón, hogy mennyi pontosan a 6,5 cm - olyan hihetetlen elképzelni!! Ügyesen növögess, Picur!
Attilának pedig üzenem, hogy irgumburgum nem bántjuk a Skorpiókat!

Névtelen írta...

nem bántok én senkit, csak kérdeztem :)

Anyatünde (Bea) írta...

Az Istenhegyi úton én se vártam sokat, egyszer se.
(Főleg, mivel általában a kapott időpont előtt pár perccel sikerült beesnem. :) )
És tényleg nagyon kedvesek. Különösen a biológus srác, aki felhívott a négyes teszt khm... nem teljesen megnyugtató eredményével kapcsolatban.
(Azóta megvolt a genetikai UH, ami szerint minden rendben.)

És mivel egészségpénztári számlám terhére zajlott az egész, én nem is kerestem másikat/olcsóbbat.

(Egyébként csak most, a negyedik babánál csináltattam meg ezeket az anyai vér-vizsgálatokat, és leginkáb azért, hogy - legalább valószínűség-szinten - tudjuk, hogy nagyjából mire számítsunk. Amniocentézis nem játszott a kb. 1, de más források szerint akár 2, vagy 3 %-os vetélési valószínűség miatt.)

Panka, honnan veszed ezeket a szempontokat, amiket minden hónapban olvashatunk, hogy Borika ezt/azt csinálja/nem csinálja?

Én a két nagy gyerekemnek örülök, ha az aranyköpéseit le tudom jegyezni, a kicsinél is elég sokmindent nem írtam le. Időnként úgy retrospektíve is szoktam körmölgetni.

glaci írta...

Na, még annyit hozzátennék, hogy Bori természetesen produkálja magát, pl tegnap este itt volt nálunk rövid ideig Berkó (egyetemi évfolyamtársam volt), és a nyűgös-álmos állapotból azonnal az aranyosan-nézegetve-gajdolunk állapotba váltott... És persze lelkesen kérem-köszönöm-tessék-et játszottunk.