2008. július 3., csütörtök

Az első...

Íme az első recept ezen a blogon. Terveim szerint több is fogja még követni. :-)
Szeretek főzni, persze szeretném azt hinni, hogy tudok is, de nem fogok profi gasztroblogos magasságokba emelkedni, az általam alkalmazott receptek nagy része nem túl eredeti, sokat merítek teljesen hétköznapi szakácskönyvekből, meg innen-onnan. Valamint sajnos a fotózáshoz sem értek annyira, hogy csodálatos ínycsiklandó fotókkal gazadagítsam a leírásokat, örülök, ha nem lóg ki az étel a képből. :-)
Na ennyi mentegetőzés után lássuk a medvét...

Frittata pennével
(Ez egy Stahl Judit recept, és kivételesen nagyjából be is tartottam az eredeti útmutatásokat. :-) )

Hozzávalók:

15 dkg penne tészta (lehet az 20 dkg is)
6 tojás
1/2 dl olivaolaj

A paradicsomszószhoz:
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 doboz hámozott paradicsom konzerv
1 doboz sűrített paradicsom konzerv
jó sok oregánó(S.J. szerint 1 púpos evőkanál, szerintem én legalább háromszor ennyit tettem bele. :-) )
só, bors

A ricottás krémhez:
25 dkg ricotta
10 dkg juhtúró
3-4 evőkanál tejszín
2 gerezd fokhagyma

Megfőztem a tésztát, ezalatt mindkét krémet elkészítettem: a hagymát, fokhagymát megpucoltam, apróra vágtam, illetve a fokhagymát fokhagymanyomón átpréseltem. A hagymákat összeturmixoltam a paradicsom konzervekkel, majd fűszereztem.(só, bors, oregánó)
A ricottás krémbe való fokhagymát is összenyomtam, majd a krém összes hozzávalóját egy tálkában villával összenyomkodtam-kevertem. (Megjegyzem, ez a ricottás fokhagymás krém önmagában is megállja a helyét, szerintem házi, frissen sült rozskenyérrel mennyei lehet...)
Íme a munkafolyamat ezen fázisa: :-)



A 6 tojást kézi habverővel kicsit összehabosítottam, sóztam, borsoztam, és következett a főzés lényegi része. :-)
Az időközben megfőtt tésztát leszűrtem, én a történetnek ezen a pontján kezdtem el bemelegíteni a sütőt 200 fokra(gázsütőn ez állítólag 6-os fokozat), majd a tésztát kevés olivaolajon megsercegtettem egy nagy teflonserpenyőben, nyakon öntöttem a paradicsomszósszal, elkevertem, majd leöntöttem a felvert tojásokkal.
Innentől mozdulatlanul vártam vagy 8 percig, és közben erősen aggódtam, hogy Stahl igazat mond-e és nem fog-e odakozmálni az egész, de tényleg nem, hanem a tojás a serpenyő szélénél egyszercsak elkezdett szilárdulni. A közepe még lágy volt és folyós, de ekkor már be lehet tenni a sütőbe.
Úgyhogy ezután már csak elkentem az étel tetején a ricottás krémet, a serpenyő nyelét több réteg alufóliába csomagoltam, hogy meg ne égjen, és besuvasztottam a sütőbe, ahol bő 10 percig sült.
Ez lett belőle:

Finom, és laktató.

2 megjegyzés:

Ingrid írta...

Húsmentess :))) Kipróbálom :)
Nagyon tetszik és most megjött az étvágyam!

Orsi írta...

Nekem is nagyon tetszik, biztos ki fogom próbálni.
A mai menü ellenben töltött paprika. :)