2008. szeptember 9., kedd

Töltött padlizsán

Hozzávalók(2 főre):
2 közepes padlizsán
kb. 300 g darált hús
1 hámozott paradicsom konzerv
só, bors, oregano
2 fej vöröshagyma
2-3 kanál olaj
egy kis fetasajt
egy kis ementáli sajt


A padlizsánokat megmostam, félbevágtam, leszedtem a csumájukat, és betoltam őket a 200 fokos sütőbe, hogy egy kicsit előpuhuljanak, míg elkészítem a tölteléket.
Az olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, hozzáadtam a darált húst, fűszereztem és a húst fehéredésig sütöttem. Ekkor hozzáöntöttem a hámozott paradicsom konzervet, a fakanál élével pempősre törtem a paradicsomokat és összeforraltam az egész tölteléket.

Eddigre a padlizsánok félig megpuhultak. Kiszedtem őket a sütőből, és egy karalábévájóval kivájtam a belsejüket. A padlizsán így keletkezett üregeibe kis fetaszeleteket tettem, majd rájuk púpoztam a paradicsomos-húsos tölteléket. Végül sajtforgácsokkal szórtam meg a kis padlizsáncsónakokat.
(Elismerem, hogy az „egy kis” az nem éppen hivatalos mértékegység, de nem tudok bővebb felvilágosítással szolgálni a sajtok mennyiségét illetően, mivel maradék anyagokat használtam föl. Tényleg nem sokat.)

A padlizsánokat egy tepsibe ültettem, alájuk locsoltam 3-4 evőkanál vizet, majd betoltam őket a forró sütőbe. 20 percig alufóliával kell sütni, utána 10 percig anélkül. Csak a történeti hűség kedvéért árulom el, hogy én jelen esetben nem így tettem, mivel nem volt itthon alufólia. (Milyen háztartás az ilyen!? :-P) De jó lett volna, mert lehetett volna egy kicsit puhább a padlizsán.


Azért így is nagyon finom volt. :-) Mi most friss zsömlével ettük, de gondolom jól illik hozzá egy kis rizs, esetleg sült krumpli is.
(Tipp vegetáriánusoknak: a darált hús prímán helyettesíthető egy kis barna rizzsel.)

Nincsenek megjegyzések: