2008. november 10., hétfő

32 hetes pocakfotó, és helyzetjelentés


Így néz ki Hugibaba lakosztálya a mai napon. El se tudom képzelni, hogy hová fog még nőni, Borival ekkora hassal szerintem már szülni mentem, de persze lehet, hogy az emlékezetem csal.
Mázsálás eredménye 66 kg, ami az előző hónap óta 1 kg pluszt jelent, összesen pedig 5 kilót a kezdősúlyhoz képest. Ha a kezdősúly nem lett volna eleve több a kelleténél, (és nem 158 centi magas lennék) még örülhetnék is. Így viszont csak reménykedem, hogy majd, egyszer, valamikor még vissza tudok fogyni az igazi versenysúlyomra.

Múlt szerdán voltam a jól bevált, Borinál kipróbált, kedves szülésznőmnél egy megbeszélésen a kórházban (láttam 1 napos babákat, bibííí :-) ), csütörtökön meg az orvosomnál a szokásos vizsgálaton. Méhszáj továbbra is nyitva - nem meglepő, hát összecsukódni nemigen szokott - de most kevésbé volt aggodalmas az orvosom, mint az eddigiekben, persze most is sok-sok pihenést javasolt, és továbbra is szednem kell a gyógyszereket (MagneB6, Salbutamol), de hosszú hetek óta először, nem hangzott el a vizsgálaton a "koraszülés" szó, mint fenyegető lehetőség, ami mindenesetre megnyugtató. Most már csak 5 hetet kell kihúznia a bébinek, aztán felőlem akár jöhet is, már kifejlett csecsemőnek fog számítani. De azért ismerve Bori aprócska születési súlyát 40hét 3 napra (2800 g), azt mondom, hogy inkább maradjon még bent pár héttel tovább ez kicsilány is, hadd hízzon, legalább ugyanakkorára, mint a nővérkéje. (Sokkal nagyobbra nem kell, mert akkor meg nem bírom megszülni, legalábbis az orvosom már Borinál is mindig azt mondta, hogy én ne nagyon növesszek 3 kilónál nagyobb gyereket, mert az az én esetemben elég nyilvánvaló téraránytalanság lenne, és könnyen lehet, hogy császár lenne a vége. De ez csak amolyan jósolgatás ám, anyukámnak is mindig ezt mondta - ugyanez a doki, ugyanis én is, és a testvéreim is ennél az orvosnál születtünk - aztán minden különösebb gond nélkül megszülte a 3400 grammos öcsémet is. )

Ami a saját érzéseimet illeti, én nagyon bizakodó és optimista vagyok, szerintem most már nem lesz semmi baj, bent marad ez a baba addig, amíg kell, igyekszem sokat pihenni. A szülést mondjuk bevállalhatná helyettem valaki ( Nos, valaki??? De a gyereket kérem ám utána!!! ), de valahogy csak túlélem azt is.

Az kicsit elszomorított, hogy a kórház híres-neves, kacsalábon forgó alternatív szobájába nekem nincs nagy esélyem bejutni, mert a streptococcus-pozitivitásom miatt a szülés során kétszer is anitbiotikumot kell kapnom vénásan, és ez csak és kizárólag a normál szülőszobában valósítható meg. Hogy miért nem lehet egy infúziósállványt betolni az alternatív szobába, azt ne kérdezze senki - én sem tudom. Illetve de: ez a kórházi protokoll. :-P

Vicces, hogy bár a szülésznőm állítólag lelkes híve az alternatív szobának, mégis ő volt az, aki azonnal lelombozott, hogy az én esetemben szó sem lehet róla, míg az orvosom, bár úgy kezdte válaszát ezirányú érdeklődésemre, hogy:
- Nézze, megmondom magának őszintén, én rühellem azt a szobát... :-D -na ennek ellenére ő mégis oda lyukadt ki végül, hogy akár szülhetek is ott, ha nagyon akarok. Például határozottan ajánlgatta a kádban-vajúdás lehetőségét, ami csak ott megvalósítható.
Egyébként nem azért utálja, mert gonosz, és begyöpösödött, én is megértettem az érveit, azt mondta, szeretné, ha jobban felszerelt lenne, vagy ha szülés után mindig lenne egy szabad szoba klasszikus, lábtartós szülőággyal, "rendbetenni" az anyukát. Azt nehezményezte ugyanis, hogy a franciaágy előtt guggolva egy kissámlin, nem a legkényelmesebb összevarrni, vagy akár csak kitisztogatni egy anyát... Én végülis megértem. Bár megjegyzem, szülni sem a legkényelmesebb egy keskeny kis szülőágyon, igaz emlékeim szerint ez ott és akkor nem nagyon szokta zavarni az embert. Vagy mondjuk úgy, hogy nem ez szokta zavarni leginkább. :-D

Mindenesetre, bárhol is fogok szülni, a kórházi csomagomat szép lassan elkezdem összeállítani... Juj, ezt már Borinál is olyan ijesztően véglegesnek éreztem...ha elkészül, akkor már semmi akadálya nincs, hogy szüljek. Jaj.
Bár nem ártana, ha a baba holmijai is szép rendben sorakoznának, mire ő megérkezik. A lányok szobáját épp a hétvégén kezdtük el átalakítani, ha elkészül, majd mutatok képet, egyelőre csak egy nagylányos gyerekágy került be Borinak, amivel persze még össze kell barátkoznia, egyelőre csak mesehallgatásra használjuk, úgy érzem hosszú idő kell még neki ahhoz, hogy hajlandó legyen aludni is benne.
De nem szorít az idő, tényleg csak azért tettük be már most az ágyat, hogy ismerkedjen vele, hiszen az első hónapokban Hugi is a mi szobánkban, mellettem fogja tölteni az éjszakákat egy mózeskosárban - esetleg egy bölcsőben. Úgyhogy, ha Borinak úgy tartja kedve, még akár fél évig is alhat a régi kis rácsos ágyában. Ebben semmiféle kényszer nem lesz, erre nagyon figyelek, nem kell attól minden áron nagylánnyá válnia, hogy születik egy kistesója, ha nem születne, még jó 1 évig eszem ágában sem lenne kipaterolni őt a rácsoságyból. Szükségünk lenne még egy ruhásszekrényre is, bőszen keresem a megfelelőt, ha bárki tud jó áron világos színű(fenyő, esetleg bükk) gyerekszekrényt, az ne habozzon, szóljon nekem!!!

Ezen kívül arról tudok még beszámolni, hogy fáradtnak, nagynak, szélesnek, és lomhának érzem magam, néha vannak kimondottan kellemetlen fájásaim, olyan jóslószerűek, amire azt mondta a dokim, hogy nem jó, hogy vannak, de azért nem fogok rögtön megszülni tőlük, ha rendszeresednének, be kell menni a kórházba, és jól megállítják a gyereket. De erre nem fog sor kerülni, mert nincs hozzá kedvem. :-)

Egyébként pedig várjuk őt nagyon... azt hiszem ez a leglényegesebb. :-)

12 megjegyzés:

Ingrid írta...

Isteni a pocakod! És a súlygyarapodás... sebaj, ha többel kezdtél, viszont kevesebbet híztál ;) Majd leadod, de ha nem is, akkor is nagyon-nagyon csinos vagy!!!!!

A dokid pedig egy angyal! Az enyém egy sarlatán! :D Ő egy négy kilós gyereket is megszülesztett volna velem, habár már bebizonyosodott előtte, korlátozottak a méreteim...
Végig azon imádkoztam, hogy Heléna ne legyen több 3 kilónál, és ő volt olyan jó fej, hogy 2910-el megúsztam :)
Hugibaba ezt a súlyt még érje el, azt kívánom! Olyan csinosak ilyenkor ;)

Évi írta...

Pankám.át tudsz jönni egy alig használt nem leamortizált szekrényt megnézni???Hm????
Csók, évi

PM írta...

Nekem nem tűnik nagynak ez a pocak :)
Érdekes ez a szülés kérdés - mármint hogy mi a kényelmes a dokinak, meg mi nem. Bár nekem nem volt "sajna" lehetőségem megtapasztalni a fájásokat sem és a "szülést" sem úgy igazán, de valahogy bennem az van, hogy elsősorban az anyukának legyen már jó, mert talán Neki fáj... Tuti minden rendben lesz :)

panka írta...

Évi, mindenképp, érdekel, valahogy megoldjuk, hogy megnézzem. Nem túl nagy? Csak mert egy icipici szobába kell.
Valamikor a héten úgyis ki kell mozdulnom egyszer, majd megpróbálom azzal egybekötni a szekrénynézést. Telefonálok majd neked, jó?

Anyatünde (Bea) írta...

Panka, figyelj,

Szülés alatt az antibiotikumot én intravénás INJEKCIÓ formájában kaptam, (Szt Imre, kb. másfél hete) azt akár egy tálcán be lehetne vinni az alternatívba.
Infúziós állvány nem volt.
Ha jól láttam, porampulla volt, és beadás előtt adta hozzá a szülésznő a deszt. vizet, sztem még ez is megvalósítható a franciaágy mellett.
Szóval valami más indokot mondjanak, hogy miért ne szülhetnél ott. :-P

Sztem is nagyon csini pocakod van :))

Anyatünde (Bea) írta...

Most, hogy jobban meggondolom, lehet, hogy nem is deszt. víz volt, hanem valami infúziós oldattal késztették el az antibiotikum injekciót. Félhomály volt a szülőszobában, nem láttam pontosan a flaska címkéjét...
Csak hogy gyógyszerész létemre ne írjak már egész baromságot, mert a mondandó lényegét tekintve mindegy.

panka írta...

PM, végülis azt hiszem nem csak úgy értette a doki hogy neki egy karosszékben kényelmesebb lenne, hanem arra célzott, hogy nem biztos, hogy jól sikerül a művelet egy kissámlin bűvészkedve, az meg tényleg az anyának sem jó, ha emiatt kicsit félrevarr, vagy bent hagy valamit, amit nem kéne... De persze azért én is elironizálgattam kicsit ezen a "kényelem" kérdésen. :-)

Bea, én azért nem tudtam, hogy ez így van, mert én folyamatosan kaptam az oxyt Borival infúzióban, úgyhogy azt hittem ugyanilyen szisztémával ment az antibigyó is, amúgy sem voltam olyan állapotban, hogy ilyen nüanszokat megfigyeljek. :-D
De ha azt csak befecskendezik a branülbe, oszt kész, akkor tényleg ki kell találniuk valami más indokot. :-P :-)

F.B. Dóri írta...

Panka, nekem is csak befecskendezték a kanülbe az antibiot. Szóval ez valóban nem túl jó indok. :D

És nagyon csini a pocakod :)

Kata írta...

Marha jol nezel ki te lany :-)

agnes írta...

Panka, én a félidőtől nyitott méhszájammal fekvés nélkül és folyamatos görcsökkel még egyben vagyok. (olyan jóslófájásaim vannak, hogy múlt héten majdnem elindultam szülni:). Lassan majd elkezdek rettegni a túlhordástól, ugyanis mindig egyre később születtek a gyerekeim:D. Panka lányommal is így volt, végig stresszeltette velem a doki a koraszülést, aztán alig akart kibújni...
Most sem gondoltam volna, hogy eddig húzom, már türelmetlen és nyűgös is vagyok, pedig hol van még a december 1.?
Szóval, kitartás, te is bőven eljutsz a végéig:D

panka írta...

Katt, köszi. :-)

Ági, én nem vagyok egy jóslóboszi, de valamiért úgy érzem, hogy nálatok most már nagyon hamarosan megérkezik a kis JuliLéna... (Tényleg, nagyon kíváncsi vagyok ám, hogy végül mi is lesz a neve...)
Én is arra gondolok mostanában, hogy lehet, hogy fogok én még január elején könyörögni ennek a gyereknek, hogy méltóztasson már előbújni. :-D

cucka írta...

Nagyon csini a Hugilakod! :)
Tényleg szubjektív a pocakméret, nekem sokkalta terjedelmesebb gigapopcakom volt, (jáj, mennyire untam, hogy vadidegenek is leszólítottak, hogy ugye, hogy ikrek csücsülnek odabent? vagy félidősen megkérdezték, hogy ugye, hogy nemsokára szülök? :S), nodepersze az enyimben egy sok helyet elfoglaló kispasi kucorgott, a Tiedben pedig egy törékeny kicsilány! :)
Nem lesz baj... már úúúúgy várom az indulunk szülni bejegyzésed! ;)
Puszillak Benneteket! :)

Hugibabának üzenem, legyen szíves még 5 hetet odabent élvezni a koszt-kvartély nyújtotta lehetőségeket, és csak eztán kibulizni a szoba falát és könnyedén napfényre jönni! :)