2007. december 30., vasárnap

Elfelejtettem...

Oké, mindjárt jön a beígért biogasztro élménybeszámoló is Lacitól, de én meg közben rájöttem, a nagy karácsonyi hercehurcában elfelejtettem 23-án helyzetjelentést írni az öt hónapos nagylányról.

Röviden pótolom:
Borika 6 kg, és kb. 64-65 cm.

Napjai nagy részét vidáman, mosolyogva tölti, sőt igen sokat nevetgél is. Persze nyöszörög is valamennyit, leginkább az dühíti, hogy nem tud kúszni. Fekszik hason, és feszíti az egész kis testét, és nyűszít, hogy miért nem megy előre.
A popsiját már meg-megemeli ilyenkor, a lábával meg teper, mint egy kiskutya, de sajnos még nem sikerült ezzel a módszerrel előre haladnia. Ezzel amúgy semmi gond nincs, hiszen még nagyon picike, még hónapok múlva sem lenne gond, ha nem kúszna, csak hát ő annyira szeretné...

Az elmúlt hónap legjelentősebb változása, hogy Borka egy sor új étellel ismerkedett meg az anyatejen és a tápszeren kívül. Evett már reszelt almát, almás-barackos bébiételt, sütőtökpempőt, rizspépet, a turmixolt banános rizspépet meg épp ma kóstolta meg. Eddig bármivel kínáltuk, mindent lelkesen, mosolyogva, már-már követelőzve betermelt. Jó evőkéje van. :-)
Mindezek mellett továbbra is eszik anyatejet, és tápot is.



Igyekszem a szigorú tényekre szorítkozni, de azért szeretném megosztani a blogolvasókkal azt a (szerintem megalapozott) feltevésemet, hogy Borika kezd megérteni bizonyos szavakat. Egyrészt hallgat a nevére, másrészt, ahogy Laci is írta tegnap, minden kétséget kizáróan megérti azt a kedves, ám határozott kérésemet, hogy engedje el a hajamat. Régebben a kéréssel egyidejűleg le is fejtettem az ujjacskáit a hajamról, de egy ideje elég kérnem, és magától elengedi a megkaparintott hajtincset.

Nem mélyedtem el a témában, így nem tudom, hogy e téren miként fejlődnek a kisbabák, de szerintem már tényleg megérthet Bori ilyen egyszerű kéréseket, felszólításokat, ha másból nem, hát az ismétlődő körülményekből, és az állandó hangsúlyból.

Zeneszeretete is tovább fejlődött, a karácsonyi dalokat kerek szemmel, érdeklődve hallgatta, ritmikusan mozgatta a lábait(táncolt), a számok közti szünetekben pedig maga is dalra fakadt.(Emelt hangon, elnyújtva gőgicsélt.)

Most ennyi jutott eszembe erről az öt hónapos nagyleányról, de biztosan még oldalakat lehetne megtölteni a tudományaival.

Nincsenek megjegyzések: