2008. május 22., csütörtök

Ehavi szemüvegünk...

Ma kellett visszamennünk a szemészetre kontrollra. Mivel már a múltkor is említette a doktornő, hogy pontosítani kell még a dioptriamérés eredményét, de ez csak a folyamatos atropinozás után lehetséges, nem lepődtem meg, és nem rázott meg különösebben a hír, hogy a múltkor mért 7 ill. 6,5 dipotria helyett, most mindkét szemen 8 dioptriát mért a doktornő.
A két szem közt csupán annyi a különbség, hogy a bal szemére ún. cilinderes lencse kell Borinak. A mai napig én sem tudtam, hogy ez micsoda, ha valakit érdekel, itt talál róla egy rövid leírást.

Az új dioptria érték tehát nem lepett meg, az viszont jobban, hogy ez azt is jelenti, hogy új szemüveget kell csináltatnunk Borinak. Tudom, naivitás volt részemről, de valamiért azt hittem, hogy csak csiszolnak valamit a régi szemüvegén, és akkor továbbra is jó lesz.
De nem erről van szó, hanem arról, hogy készíttetnünk kell Borkának egy újabb szemüveget, újabb 37 000 ft-ért. (Csak azért írom le, hogy mindenki hőböröghessen velünk kedvére. :-P )

Az 1 hónapja készült, szintén majdnem ennyibe kerülő szemüvegre azt javasolta a doktornő, hogy tegyük el tartalékba, jó lesz arra az esetre, ha ezzel az újjal történne valami. (Ne történjen!)
Kicsit drága tartalék szemüveg, de ez van... Kifizettük, és túléljük, nem fogunk éhen halni emiatt, de azért ismét elgondolkodtam, hogy vajon hány olyan család van, ahol azért nem kap a kisgyerek megfelelő szemüveget, mert ha megfeszülnek sem tudnának két hónap alatt több, mint 70 000 forintot elkölteni szemüvegre... :-(
(A TB támogatás összege a 37 000 ft-os szemüvegre ezervalahányszáz forint. Muhahaha.)

Az optikában nagyjából ugyanazt a 3 babakeretet tudták ajánlani, mint múltkor, de mivel azóta nőtt Bori feje, most jó lett egy, ami a múltkor nem. Így egy kedves, rózsaszín mintás keretre esett a választásunk. Nekem a mostani egyszínű keret is tetszett, de ez talán még csinosabb lesz. Nagyjából 10 nap múlva lesz kész, azt ígérték.

Tapaszból ismét egy újfajtát próbálhatunk ki, hogy valami jót is mondjak, ebből ingyen kaptunk egy csomaggal. Ez sima leukoplaszt, de nagyon puha, jó anyagúnak tűnik, és adtak hozzá egy csomag megfelelő méretű matricát is, így ezt is lehet díszíteni, ráadásul nagyon változatosan.
Sőt, arra gondoltam, ha beválik ez a tapasz, én is veszek majd Borinak mindenféle aranyos kis matricát, és indulhat a divatozás a szemtapasszal. :-)
Itthon rögtön fel is ragasztottam neki egyet, ma Némó a halacska csücsül a bal szemén. :-)
(Ide majd igyekszem feltölteni egy képet, csak most alszik a kishölgy, talán majd délután le tudom fotózni.)


Végül csak ma sikerült róla képet készítenem, nem tudom mennyire látszik rajta az új tapasz, Bori mindenestre nagyon vagány a pálutcaifiús sapijában. :-)

6 megjegyzés:

PM írta...

Ez döbbenet... Én is azt hittem, hogy lencsét kell cserélni (az sem olcsó)... Ilyenkor mindig eszembe jut, mikor arról "prédikálok", hogy anyagilag fel kell készülni egy gyerekre és az arcomba vágják, hogy drága játékok nélkül is felnőnek... Naja, nem a játékra gondoltam... Jó ötlet a matricázás és várom a képet :)

Névtelen írta...

De durva.... Én is azt hittem, hogy elég lencsét cserélni, és nem kell új keret. Persze azt nem vettem számításba, hogy Borkánk közben tempósan növöget. :)
Azt mondta az orvos, hogy miért lett 8-as? Vagy hogy amúgy milyen ütemben vajon mire lehet számítani? (vagy ez nagyon naiv és türelmetlenkedő kérdés, mert következtetésekhez sokkal több idő kell, igaz?)

panka írta...

A szemüvegből nem a keret a dárga ám, hanem a lencse, szóval tulajdonképpen akkor sem jártunk volna jobban, ha csak a lencsét kell cserélni. A 37000 ft-ból 5300 a keret, a többi a lencse, mert ez speciális, vékonyított lencse, különben lehúzná a fejét a két 8 dioptriás vastag lencse.

Noémi, nem romlott a szeme, ez azt jelenti, hogy múltkor is ennyi volt, csak nem voltak ellazulva a szemizmai, mert még nem hordott szemüveget, és nem atropinoztuk hetekig, és ezért a múltkor kevesebbet mért a doktornő. De már akkor szólt, hogy ez valószínűleg igazából több dioptria, csak a kancsalítástól annyira görcsösek voltak a szemizmai, hogy nem tudott normális értéket mérni a doktornő.
A mai viszont már remélhetőleg pontos érték, így mostantól számokban mérhetően is javulni fog a szeme.
Nyár végén kell legközelebb kontrollra mennünk, remélem már addigra is lesz javulás.

Névtelen írta...

Valami hasonlót sejtettem én is, csak a kenőcs-izomellazulás összefüggésre nem jöttem volna rá egyedül, ezért kérdeztem. :)
Nagyon drukkolunk, hogy javuljon Borka szeme, nem kell gyorsan, elég, ha biztosan! ;)
Puszik!

Névtelen írta...

Jut eszembe még: Boldog 10. hónapot Bori!!! :)

PM írta...

Cuki a lózaszín szemüvegben :) A sapi is menő! Közben nekem is eszembe jutott (bár szemüveget 10 éve csináltattam) hogy a lencse szokott szinte több lenni. Hihetetlen, hogy legalább gyerekeknek nem támogatja jobban a TB :(