2008. július 10., csütörtök

Nehéz napokról őszintén...

Mert vannak ilyenek, ismerjük el. Kinek nincsenek?
Megörökíteni nyilván a szebb pillanatokat igyekszik az ember, de hogy ne egy rózsaszín, csöpögős, mű képet fessek magunkról: én nem tartom szégyellnivalónak, hogy bizony nem csak ilyen napokból áll az életünk.
Van, mikor mindketten rossz passzban vagyunk Borival, és az egészen pontosan olyan, mint mikor két rossz passzban lévő nőcit összezárnak. :-) Undokok vagyunk, mindketten.

Persze nyomasztó ez, hiszen a felelősség mégiscsak az enyém, nekem kéne megpróbálni ilyenkor szebbé varázsolni mégis valahogy a napot, de néha tényleg nehéz, mert úgy érzem, minden energiám elfogyott. Bori pedig érzékeny antennáival veszi, hogy valami nem stimmel, de ettől inkább ő is csak ideges lesz, még nem várhatom el tőle, hogy ilyenkor csendben háttérbe vonuljon, és belátással legyen. Még jó sokáig képtelenség lesz ilyesmit elvárni tőle.
És a lavina csak pörög, duzzad, és estére két kiborult, hisztis - tegnap konkrétan két zokogó - nő fogadja a munkából hazatérő Papát. :-( Aki szegény azt sem érti mi a helyzet, és azt sem tudja kit vigasztaljon.

/Aztán egyébként az este már jól sikerült, kitaláltuk, hogy két ilyen cakkos idegzetű nőszemélyen csakis egy kád meleg, habos fürdő segíthet, úgyhogy Borival együtt becsobbantunk a habokba, és sok sok puszival kértünk egymástól bocsánatot a rémséges napért. Igen, egyértelmű volt, hogy Bori is ki akarta magából adni a feszültséget végre, cicásan bújt hozzám, és annyi puszit kaptam, mint máskor egy hét alatt. :-) /

De hiába a szép befejezés, egy-egy ilyen nap kemény üzenet számomra arról, hogy mennyire ki vagyok merülve, de másrészt arról is, hogy még mennyit, de mennyit kell fejlődnöm türelem és elfogadás terén, mert egy anya nem engedheti meg magának, hogy a saját gyengeségének a gyereke lássa kárát.
Igen, az anya is ember, és persze néha kimutathatja, hogy eddig és ne tovább, szakad a cérna. De ha az ilyen alkalmak túl sűrűvé válnak - és én úgy érzem, hogy nálunk a tesóvárás okozta nehézségek, és fáradtság miatt mostanában ez a helyzet - akkor el kell gondolkodni, meg kell állni kicsit, és töltekezni kell valahonnan. Mert kimerült energiaraktárakból nem lehet adni, és hamarosan ördögi körbe kerül az ember, ahonnan már nehéz kikecmeregni, ahol már minden nap csak egyre nehezebb és nehezebb.

Szerencsés és boldog embernek mondhatom magamat, mert lehetőségem van a szeretteim támogatásával újból és újból feltöltődni. Mert olyan férjem van, aki megérti, hogy szükségem van néha kikapcsolódásra, és olyan férjem van, aki gond nélkül helyettesít engem a gyerekünk mellett.
Mivel a tegnapi nap csak a kiáradása volt egy régóta morajló feszültség-és fáradtsághullámnak, megoldás után néztünk...
A mai nap nagy részét Bori a nagyszüleivel tölti, hogy én ezalatt rendbe tehessem a lakást, és pihenhessek kicsit, néhány nap múlva pedig egy teljes, magamra fordítható szabadnapot kapok ajándékba. Igazi nőcis nap lesz. :-) Majd beszámolok róla, egyelőre a szervezés fázisában van, úgy tűnik a jövő szombat lesz ez a nap...

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon örülök, hogy írtál a "sötét" oldalról is! Kevés babablogban lehet ilyesmiről olvasni. Ez kicsit megnyugtat, hgy nem csak én tudok kiborulni a csemetémtől. :) Köszi! :)
Lillus anyuja

Névtelen írta...

Ezt a bejegyzést akár én is írhattam volna!
Nálunk is vannak nehezebb napok, végkimerülés mindkét részről és megértő apa, akire hatalmas szükség van....
Számomra is "megnyugtató", hogy nem vagyok egyedül a problémával, másnak is vannak nehezebb napjai.
(Igazi, csajos napom nekem egyébként hétfőn lesz, most már tuti :) )

Továbbá felháborít, hogy vannak olyan anyák, akik a szó szoros értelmében összhangot és kiegyensúlyozottságot "hazudnak" akár másnak akár maguknak... Ilyen nincs, ezt már tudjuk :)

Névtelen írta...

Drága Panka, úgy szeretem, hogy zsenge korod ellenére ilyen bölcs vagy! :) De komolyan, jöhetnék a receptért, úgy érzem...
Tényleg jó, hogy leírtad ezeket; magad miatt is, meg egyébként is. Közhely a köbön, de tény, hogy az éremnek mindig két oldala van , és az a normális, ha látjuk mindkettőt. Attól függetlenül, hogy dédelgetni mindig a szebbik oldalt kell. Erre gyúrok én is. :)
És hajrá csajos nap! Meg most már ne halogassuk a kettőnk közös csajos napját/délutánját sem...ahogy majd sikerül! Puszi!

panka írta...

Lillus anyuja, igen, a babablogokat olvasva néha nekem is az a benyomásom támad, hogy csupa angyali természetű, végtelen türelmű, kifogyhatatlan energiájú édesanya van csak a világon. Háááát, lehet, hogy így van, de azért nem vagyok benne teljesen biztos. ;-)

Ingrid, nálatok is olvashattam már nehezebb napokról, és már akkor is azt gondoltam, hogy épp ettől válik emberivé a történet, a csupacukor történetek nekem hiteltelenek, épp azért, mert már tudom, hogy mivel jár egy gyerek. :-)
Egyébként meg éljenek a csajos napok!!! :-)))

Noémi, tudod-e, hogy arra gondoltam, hogy akár bele is lehetne illeszteni az én csajos napomba a mi csajos találkánkat...
Na, majd még hívlak ez ügyben. :-)
(A bölcsességről meg csak annyit, hogy utólag könnyű... láttál volna tegnap ilyenkor... hú, egy ronda dühös fúria voltam... Maradjunk annyiban, hogy elég vehemensen könyörögtem Borkának csupán egyetlen perc csöndért és nyugalomért. :-O)

Névtelen írta...

Igen, erre én is gondoltam, ha még nincs betáblázva minden órád aznapra. :) Ha a 19-e szombatról beszélünk, akkor szerintem elvileg jó is nekem, de még utánajárok pontosabban... ;)
A bölcsességről: van, akinek utólag sem könnyű! Ezért klassz, hogy ilyen egészségesen gondolkodsz ezekről a dolgokról. Senki sem gép, pláne nem tökéletes, úgyhogy a türelmetlenséget, kimerültséget stb. is el kell tudni fogadni. Borka pedig az esti puszikkal már meg is bocsátott Neked, és ő is megbánta szerintem, ha kicsit túlfeszítette a húrt. De ő ugye még egyelőre így van programozva; próbálgatnia kell a határokat... :)
Te meg tényleg nem tehetsz egyebet, mint hogy szakítasz magadnak néha egy kis feltöltődésre való időt, és szeretgeted a férjed, aki szintén megérdemli az elismerést. :) Na most fejezem be, mert mindjárt elcsöppen, pedig épp az előbb született meg az egyhangú vélemény, hogy kerüljük a csupacukor dolgokat.

Noémi írta...

Szerintem sok anyukának segít, ha kiírjuk magunkból ezeket a gondolatokat. Emlékszem, mennyit hezitáltam, amikor a blogra kitettem a hisztijeinket..de ezek nélkül csak féligazságokat írnánk...az anyaság szerintem épp a megpróbáltatásoktól szép, az áldozatok ugyan mindig szívből jönnek, de azért, valljuk csak be, magunkból is hasítunk le ilyenkor..ezeket meg kell élni, ki kell néha hisztizni..fel kell ülni a hullámvasútra néha..hogy ez nem épp a legcukorhabosabb dolog a világon? Lehet..de az élet szerintem épp az ilyen napoktól kerek- ezért becsüljük meg azt, amin van..
...és menj csak, pihenj, amikor csak tudsz!

PM írta...

Nekem is nagyon jó "önigazolás" volt ez a bejegyzés. Nem, nem 100%-a öröm és boldogság ennek a csodának, sőt, néha nagyon nehéz. Én a kezdetektől leírom a rosszabb periódusainkat és olyan jól esett, hogy "megértésre" találtam, és visszaigazolást kaptam, hogy másnál sem cukormáz ez az egész és nem vagyok rosz anya.
Jó lenne, ha az én Szüleim közel lennének, néha rájuk bíznám Nórit... Szuper, hogy van segítséged. A csajos nap beszámolóját pedig nagyon várom ;)