2008. július 20., vasárnap

1 évvel ezelőtt...

Annyi gondolat kavarog bennem most, hogy közeledik Borika első születésnapja... Egyre csak jönnek elő az 1 évvel ezelőtti képek, ez alapvetően csupa pozitív emlék, és minden más is, ami azóta történt, a nehezebb időszakok, meg a jók egyaránt. Közhely, de tényleg hihetetlen, hogy ennyi idő telt el azóta, de máskor meg furcsa, hogy csak ennyi idő... A legizgalmasabb azonban mégis az, hogy mennyit változott, fejlődött a kislányunk. Tényleg nem is tudom szavakba foglalni, akinek van gyermeke, az úgyis érti miről beszélek.

A tavalyi évnek van egy hete, aminek minden egyes napjára kristálytisztán fogok emlékezni, egész hátralévő életemben. Ez a hét július 19-től 26-ig tart. Borka július 23-án született, de a születése előtti és utáni pár nap nagyon kiemelt az emlékeimben.
Mivel úgyis folyton ilyen gondolatok kavarognak bennem a napokban, arra gondoltam, itt is emlékezem kicsit...


1 éve ilyenkor...
Júl. 19-én egy "ottalvós" házibuliban voltunk Nagykovácsiban, ahol minden mellém vetődő szerencsétlent azzal sokkoltam, hogy a kedves "És mikorra várod a babát?" kérdésre azt válaszoltam: "Holnapra vagyok kiírva." Majd éjfél után ez "Mára" módosult. :-D Hát, azokat a fejeket látni kellett volna! Lacival azóta is ezen kuncogunk, ahogy az ártatlan tizen-és huszonévesek összesúgtak a hátam mögött... A fejükre volt írva, hogy komplett idiótának tartanak, amiért mindenórásan ilyen kalandnak teszem ki magamat, ahelyett, hogy otthon vasalgatnám a babaruhákat. :-)


Pedig jó volt nagyon, mellesleg egy széken ücsörögtem egész este, és falatoztam a finomabbnál finomabb ételekből, meg beszélgettem a barátaimmal, szóval nem mondanám, hogy nagyon duhajkodtam volna. :-) Azzal is tisztában voltam, hogy a babám az elkövetkező napok bármelyikét választhatja a kibújásra, nincs nagyobb esélye a kiírt napnak a többihez képest, ráadásul a buli előtti napon a szülésznőm biztosra állította, hogy itt 2-3 napig még nem lesz baba, ugyanis Borka feje még teljesen fent volt, nem állt be a szülőcsatornába. Igaza is lett, de ha nem lett volna, még akkor sem lett volna gond, Nagykovácsiból is bőven időben beértünk volna a kórházba. :-)
Erre persze nem került sor, békésen hazavillamosoztunk hajnalban a Moszkva térről, ameddig a barátaink elkocsikáztattak minket. :-)


Júl. 20-án tehát egy hatalmas alvással indítottuk a napot, majd mikor déltájban fölkeltem, a tükörbe nézve valahogy az volt az első gondolatom: Tőlem akár szülhetünk is!
Akkor éreztem ezt először ilyen nyugodt bizonyossággal, hiszen, bár 8 és fél hónapig egy cseppnyi félsz sem volt bennem a szüléssel kapcsolatban, az utolsó két hétben rámtört a borzasztó félelem, és szorongás.


Ennek az volt az oka, hogy 2 héttel a kiírt időpontom előtt részt vettem egy szülőszoba-látogatáson, ahol véletlenül meghallottam egy nőt szülés közben üvölteni, és az az előtte sosem hallott, számomra már-már állati hang, iszonyatos félelemmel töltött el. Akkor döbbentem rá, hogy ez bizony minden elképzelhetőnél jobban fog fájni... Nem akartam úgy üvölteni, féltem attól, hogy így kiforduljak magamból. Erre az én esetemben nem is került sor, mert én inkább befelé éltem meg a fájdalmat, a kiabálásra már erőm sem maradt, de akkor ezt még nem tudhattam.

Ez a rettegés szállt el belőlem egy pillanat alatt azon a reggelen. Megéreztem, hogy közeleg a szülés napja, és egyszerre erősnek, és felkészültnek éreztem magamat. És ez az érzés már a szülés pillanatáig el sem hagyott.
A további napok emlékeiről később... :-)

5 megjegyzés:

Ingrid írta...

Milyen jó mindezt visszaolvasni :) magam is, ha visszagondolok a szülésre és az azt megelőző- követő napokra, melegség jár át és kellemes érzés...
A mi kis kincseink érkezése :) jaj, ti már ünnepeltek is, milyen hamar eltelt, ugye?

Névtelen írta...

Drága Panka, milyen jó, hogy erről írsz! Igen, én is pont így éreztem Áron születésnapjának küszöbén, szinte újraéltem azokat a napokat, úgy belém vésődtek.
Holnap van Borika első születésnapja és Áron elsők között szeretné őt köszönteni. Mindhárman kívánjuk, hogy élete minden egyes évében vegye körül őt annyi törődés, figyelem, gyöngédség, mint ebben az elsőben. Legyen mindig egészséges és szerető emberek vegyék körül. Azt hiszem ennyi már elég is lesz a boldogsághoz. Ha pedig valami még hiányzik, mert nem jutott most eszembe, Bori biztosan eléri azt is :)
Szeretettel
az Ároncsalád

PM írta...

Olyan hihetetlen... Milyen gyorsan elrepült az idő ! Nagyon jó Téged olvasni (sajnos én sosem fogok jó szívvel emlékezni a szülésemre). Várom a többi visszaemlékezésed :)

panka írta...

Borka köszöni a gratulációt előre is. :-)

PM, annyira sajnálom... olyan tehetetlen düh fog el, ha a te szülésedről, és a tiédhez hasonló esetekről olvasok... mert valahogy mindig úgy érzem, hogy több odafigyeléssel az orvosok részéről, nem kellett volna így alakulnia.
Tudom, közhely, de Norka kárpótol a rossz élményért.
A szülés napja helyett próbáld inkább azokat a pillanatokat az emlékezetedbe vésni, amik az első szép pillanatok voltak Nórival! Mikor rádnézett, mikor hazavittétek a kórházból, stb.

Noémi írta...

Először is, nagyon boldog születésnapot kívánok a kis tündérlányotoknak!! Olyan jó volt olvasgatni a szülés körüli érzésekről, élményekről, ilyenkor az ember újra visszahelyezkedik valahogy abba a jelenbe, amelyben vajúdott, amelyet minden nő hasonlóan, de mégis másképp él meg. Köszönöm Neked, várom a folytatást! ..és nagyon szép a pocid! :)